sábado, 11 de enero de 2014

ENTREVISTA EN RUMANIA . EURO 2014

Prietenul nostru Christian Frisk a realizat un interviu pentru rnews.ro cu antrenorul spaniol:

Interviu în exclusivitate cu fostul antrenor al naţionalei de futsal, Sito Rivera

10 Ianuarie, 18:16
Unul din cei mai titraţi selecţioneri din futsalul mondial, spaniolul Sito Rivera, a acordat un interviu în exclusivitate pentru Rnews. Sito Rivera a antrenat naţionala României, precum şi echipele din Deva şi Tg. Mureş, aducând cu el un suflu nou în futsalul nostru, precum şi o sumedenie de scheme tactice care au condus spre creşterea calitativă a jocului în România.
sito rivera 1
Reporter: – Domnule Rivera, cum v-aţi simţit în România?
Sito Rivera: – Peste tot unde am antrenat în România m-am simţit excelent. România este o ţară foarte frumoasă, cu oameni primitori. La naţională, la Deva sau la Tg. Mureş am putut să îmi exercit meseria de antrenor la cele mai înalte standarde. Mă bucur şi că din echipele de club pe care le pregăteam, mai târziu s-a creat osatura echipei naţionale.
R: – Care sunt şansele României la Campionatul European din Belgia?
S.R.: – România nu este cu nimic inferioară colegelor de grupă, Belgia şi Ucraina. Contra Ucrainei am jucat în play-off, cu naţionala Ungariei, deci vorbesc în cunoştinţă de cauză. Cred că sunt patru echipe care se detaşează ca valoare. Mă refer la Italia, Rusia, Spania şi Portugalia. Fiind un turneu final, se poate întâmpla orice, iar cu puţină şansă România poate ajunge în semifinalele competiţiei.
R: – Cum este futsalul din Ungaria, comparativ cu România?
S.R.: – Futsalul maghiar este aproximativ la acelaşi nivel cu cel din România. Nu sunt decât două echipe cu adevărat profesioniste, iar cei doi antrenori spanioli care lucrează în Ungaria cu siguranţă vor creşte nivelul tehnico-tactic, la fel cum s-a întâmplat acum câţiva ani şi în România.
R: -Poate futsalul vreodată să ajungă fotbalul ca popularitate?
S.R.: – Nici vorbă! Fotbalul este cel mai popular sport al planetei, dar futsalul, ca sport complementar şi asemănător fotbalului, poate beneficia de acest statut privilegiat. futsalul trebuie să fructifice acest avantaj şi să devină al doilea sport după fotbal, la nivelul preferinţelor.
sito rivera
R: – Aţi identificat nişte căi de dezvoltare a futsalului în România?
S.R.: – Trebuie să se investească foarte mult şi să avem răbdare. Ne trebuie baze de antrenament, lărgirea bazei de selecţie, promovare, tribune pline şi cultură specifică futsalului. Avem nevoie şi de vedete care să atragă ca un magnet, aşa cum sunt omologii de la fotbal. Gândiţi-vă ce ar însemna ca futsalul să beneficieze de serviciile mediatice ale unui Ronaldinho, Robinho, Ronaldo, Xavi sau Iniesta.
R: – Ce planuri de viitor are Sito Rivera?
S.R.: – Voi merge alături de oficialii maghiari pentru a asista la Campionatul European din Belgia. Desigur că voi fi suporterul Spaniei şi al României. Eu sunt mulţumit dacă şi mai departe voi avea posibilitatea de a antrena şi de a-mi exercita marea mea pasiune, futsalul. Ca punct concret, sper să ne calificăm cu Ungaria la Campionatul European din 2016. Sper să fiu sănătos şi futsalul să se dezvolte pe plan mondial.

No hay comentarios: